نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان.
2 استاد، گروه اقتصاد بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی.
3 دانشیار دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان.
4 دانشجوی دکتری، رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان.
چکیده
برند مجموعهای از ادراکات ذهنی نسبت به چیزی است که در طول زمان در اذهان شکل میگیرد. یکی از قلمروهای برند، حیطه کشورها و ملتهاست بطوریکه تاکنون بیش از 50 کشور فعالیتهایی را بر روی برندشان متمرکز کردهاند تا جایگاه مطلوب برند کشورشان را در اذهان ایجاد کنند. این مقاله برآن است با بکارگیری روش دینی و مقایسه کردن با عقل متعارف به بررسی جایگاه مطلوب برند کشور اسلامی در سرزمین ایران اسلامی بپردازد. چرا که به نظر میرسد از نظر دینی، پیامبر| کوشش فراوانی به منظور بهبود ذهنیت نسبت به اسلام در سطح بینالملل داشتند و این در شیوه حکومت، مدیریت جنگ ها و در ارتباط ایشان با مردمان ادیان دیگر مشاهده میشود که چنین روشی همسو با عقل نیز است. از این رو، این چهره یا به اصطلاح امروز «برند» باید به روشهای معقول و منطبق بر مفاهیم دینی به جهان ارائه شود تا غیرمسلمانان تصویر صحیح و گویایی از آن دریافت نمایند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
An Intellectual and Religious Studying about position of "National Brand of Islamic Country"
نویسندگان [English]
- Davood Feiz 1
- Sayed Mohammad Mirmohammadi 2
- Azim Zarei 3
- mohammad mahdi Ezadkhah 4
1 Associate professor at Semnan university
2 Professor at Allameh Tabatabaei university.
3 Associate professor at Semnan university
4 Phd student at Semnan university
چکیده [English]
Brand, is the perception about one thing in the mind including product, corporation, city and nation and takes shape over time. Nowadays more than 50 countries have focused efforts on their brands to create better brand position in the minds.In this way they use a lot of medias to increase their brand position like TV channels, social medias, public relation and a lot of other medias. This paper had surveyed the views of nation brand and related concepts, and then using religious methods have offered ideal position of Islamic state brand. It seems, Prophet Muhammad had a lot of great efforts to improve the perception about Islam nation brand at the international environment. And we can find a lot of examples of those efforts in governance, war management and their association with people of other faiths. Therefore, this research wants to present ideal essence of Islam nation brand based of religious method.
کلیدواژهها [English]
- prophet
- Nation Brand
- brand identity
- Brand Image
- reason
- Religious